maandag 14 januari 2008

De politie wist mij te vinden !

Tot mijn grote verbazing contacteerde commissaris V. van de plaatselijke politie mij op mijn mobieltje. Hoe kwam die kerel in Godsnaam aan mijn telefoonnummer? Mijn nummer staat niet in de witte gids maar blijkbaar wel in het databestand van de politie. Ik vroeg hem vriendelijk hoe hij aan mijn GSM nummer geraakte. "Tis simpel", zei hij , "ik heb in het computerbestand gekeken, een tweetal jaar geleden heeft U een aanvraag gedaan om plakaatjes voor de deur te plaatsen om makkelijk te kunnen laden en lossen. Bij deze aanvraag stond Uw GSM nummer vermeld." Awel, ik vind dit straf. Blijkbaar kan iedere hand der wet mijn telefoonnummer opzoeken terwijl ik deze angstvallig niet in de witte gids laat vermelden. Stel dat iedereen zomaar mijn nummer zou kunnen raadplegen zou ik mij genoodzaakt voelen mijn GSM 's nachts af te zetten.
Bon, de lieve commissaris had mij nodig omdat ik zogezegd al achteruitrijdend met mijn trekhaak op de achterliggende geparkeerde wagen ingereden had. Het rare aan het verhaal is dat ik reeds een 8 dagen op dezelfde plaats geparkeerd stond , terwijl de "pippo" achter mij er nog maar een drietal dagen geleden zijn wagen achtergelaten had. Daar beide partijen niet weten hoe het mogelijk is dat ik met mijn trekhaak in de radiator van mijn achterligger terecht kwam werd er wijselijk geen PV opgemaakt en werd er eveneens geen aanrijdingsformulier opgesteld. Eind goed al goed. Bij deze weet ik dat de politie nu over mij waakt !!!