maandag 27 oktober 2008

6 heures de Berck 2008

In de afgelopen jaren heb ik "le grand rendez-vous du char à voile" moeten missen. Tijd dus om even revanche te nemen en een goed resultaat neer te poten.
Mijnen B52 staat momenteel op stal wegens technisch defect. Ik had dus een andere wagen nodig... Ik was al een tijdje op zoek naar een piloot om samen in de bres te kunnen springen en het toeval wou dat B.C. eveneens op zoek was. Ik was ervan overtuigd dat wij het tot een goed einde zouden brengen. B.C. had eveneens geen kar ter beschikking, zodat hij vriendelijk bij J.W. ging aankloppen om zijn zeilwagen te "lenen". Het "lenen" een kar voor een dergelijke wedstrijd is een vertrouwenskwestie want de kans is reëel dat men één of ander stuk breekt op dit bruute strand.
Bijgevolg mochten ik en B.C. de hel van het noorden met een voor ons onbekende zeilwagen trotseren.
Zaterdag eindigden wij verassend 15de bij mooi weer en matige wind.
Zondag brak de hel los, 6 Beaufort vergezeld met een strakke zuidwester. Het typische "Bweerck" weer dus. Velen staakten de strijd omdat hun materiaal het begeven had of omdat ze gewoonweg schrik hadden. B.C. ,"the hard wind lover", mocht het mijnenveld betreden, na 45 min nam ik het stuur over nadat ik het parcours minutieus bestudeerd had en het goed berijdbaar vond. Uiteindelijk mochten wij als 9de in het eindklassement deze zes uren afsluiten. Een meer dan behoorlijk resulaat als je vergelijkt met welke supersonische karren de meerderheid van de deelneemers gestart waren.
Deze 6 uren waren een opsteker voor mij en volgend jaar ben ik alvast present !

meer info op : http://www.charavoile62.com/classements2008/20081025%20berck%206%20heures/20081025%206h%20page%20de%20classement.htm

Geen opmerkingen: