dinsdag 6 december 2005

Misleidende Camel reklame

In het huidig camel 25 pakje zit er een flyertje met volgende tekst :

"U heeft zopas een pakje Camel box 24 gekocht. De laatste tijd zijn sigaretten sterk in prijs gestegen. Veel Camel rokers hebben ons aangegeven dat zij een reductie in verpakkingsgrootte op prijs zouden stellen om hun pakje betaalbaar te houden. Met de Camel box 24 komt Camel tegemoet aan deze wens. De Camel 24 box varianten zijn verkrijgbaar tegen de aantrekkelijke prijs van 4.50 Eur ".

Ik heb hierover toch wel enkele bedenkingen :

1 : Is er eigenlijk wel een onderzoek geweest of de roker een sigaret minder in zijn pakje wenst ?

2 : Een ronde prijs van 4.50 Eur versnelt de aankoop van een pakje. 4.50 Eur past beter als bedrag in een automaat, en het afgeroomd bedrag vesnelt de teruggave van wisselgeld in een tabakswinkel.

3 : Iedere roker weet dat deze marketingtruuk al jaren van toepassing is in Duitsland.

4 : De tekst in de flyer heeft de indruk dat de gigant zich aan de wensen van de klant aanpast, terwijl het de klant is die nu geen camel 25 meer kan kopen.

link 1 : http://www.reynoldsamerican.com/Investors/financials_earnview.asp?docID=172

link 2 : http://membres.lycos.fr/griotte/safari.html

Geen opmerkingen: