donderdag 12 januari 2006

www.robinsonlist.be


De ene zweert het bij Norton, de andere bij een andere virusscan. "Get your free trial with the purchase of your PC" wist men mij te vertellen. Vorige week, gooide ik Norton van mijn harde schijf. Norton vertraagde al mijn PC-functies zienderogen. De programma's draaiden op ralenti. Daarenboven kreeg ik regelmatig een bug en internetten was gewoonweg een ramp. Nu Norton weggebonjourd is kan ik weer naar hartelust breedbanden !!!!

Vroeger kon men op het net massa's freeware ( oa AVG-virus scan) verkrijgen. Nu zijn er enkel free trials beschikbaar. Er is wel keuze zat uit het aanbod. Ik ben wel een paar jaar zoet tegen dat ik al de trials uitgeprobeerd heb.
Het net wordt stilaan een commercie. Vroeger kon ik kiezen uit een resem gratis downloads.

Enkele voorbeelden die nu niet meer te vinden zijn :

*Gratis naar volonté sms'en
*Gratis naar willekeur muziek en andere bestanden downloaden (nu zijn er beperkingen op)*Gratis chatten ( nu zijn er beperkingen op)
*Gratis ecards sturen ( nu zijn de mooiste e-cards tegen betaling verkrijgbaar)
*Gratis virus scan ( nu zijn er enkel free trials)
*Gratis de volledige krant lezen ( nu zijn er beperkingen op)

De vele gratis diensten die heden aangeboden worden zijn bovendien zwaar gesponsord. Internet wemelt nu van de pop-ups.
Kan het BIPT hier iets aan doen ? link : http://www.bipt.be/langue.htm
Het Robinsonbestand is maar een magere reactie op dat publicitaire gedoe. Hoogtijd dat
men eens optreedt om deze cacafonie aan te pakken.

link : http://www.robinsonlist.be/

Geen opmerkingen: