donderdag 27 april 2006

Pasen in Paradisio




Daar ik heden meer en meer met mijn goede tradities breek, ben ik Paaszondag eens op stap geweest. Ik had al het aanbod om mijn voeten te laten wassen als apostel op "Witte Donderdag" eveneens afgewimpeld. Waarom zou ik dan op Pasen niet eens een dierenpark bezoeken ipv eieren te rapen?

Het was er nogal koud en de bomen stonden nog niet in blad, maar dat heeft de pret niet kunnen bederven. Paradisio loont de moeite om eens te bezoeken !!! Ik viel van de ene verbazing in de andere. Van de pijlstaartkikker tot de giraf, van de kwal tot de kangoeroe... En ik ben dan nog niet eens het volledige domein rondgewandeld. Het is er indrukwekkend groot.

Je kan je er bv in het nachtleven van de vleermuizen inleven. Het is een bijzondere ervaring om die beesten rond je oren te horen (ultrasonische geluiden) vliegen en zien.

Het kleine-aapjes -eiland is zo schattig. Die slimme aapjes komen zomaar meelwormpjes uit je handpalm plukken. Het gevoel van die aapjes op je schouders is heel aangenaam. Het is net alsof die aapjes een warmte uitstralen en ze komen heel familair over.

De zeehonden en pinguins kan je onder het waterpeil zien stoeien.

En dan vergeet ik nog het uitgebreide kleurenpalet van vogels te vermelden. Het aantal aanwezige soorten is indrukwekkend. De Schoenbekooievaar genoot mijn bijzondere aandacht. De vogel is zo lelijk en zo prehistorisch dat hij tot de verbeelding spreekt.

Ik kan maar één ding zeggen : PARADISIO DOEN !

link : www.paradisio.be

Geen opmerkingen: