woensdag 3 mei 2006

Manau op Dranouter aan Zee




Joepie, ik heb een schitterende festivaldag achter de rug !!! Ik zag ernaar uit om Gabriel Rios , Manau en El Tatto del Tigre in het zand te kunnen aanschouwen. Na een viertal vergeefse pogingen (uitverkochte zalen) kon ik Rios eindelijk eens bewonderen. Rios is een brok talent; we mogen fier zijn dat hij nu in Belgiƫ woont.

Het was eveneens een blijde kennismaking met Manau. De mannen hadden bijna vijf jaar niets van zich laten horen. Ze serveerden ons bijna alle tracks van hun nieuwe cd enne eerlijk gezegd, vind ik dat deze mag aanhoord worden. Hun meeslepende muziek, boordevol ritme en bluestinten heeft mij steeds aangesproken. Je ziet dat ze intens genieten van hun wederoptreden en als het van mij afhangt mogen ze nog terug komen naar Belgiƫ. Ze blijven hun Bretoense roots trouw (al wonen ze nu in Parijs) en zullen met hun nieuwe tracks de harten opnieuw heroveren van hun vroeger toch trouw publiek. Hun megahit, werd voor de gelegenheid omgetoverd tot "La Tribu de La Panne". Niet enkel deze song (die ze als bisnummer nog eens akoestisch speelden), maar hun hele optreden werd met groot gejuich onthaald. Zelfs mijn schoonzus, die enkel "La Tribu de Dana" kende vond het mega !!!!!

Groepsfoto bovenaan is van El Tattoo de Tigre



link : http://www.dranouteraanzee.be/

link : http://www.manau.com/

Geen opmerkingen: