dinsdag 6 juni 2006

Cartoons op karton

Al fietsend viel mijn blik plotseling op de kartons die op de ophaalwagen stonden te wachten. Het gebeurt zelden dat ik in het drukke verkeer vertraag en stop (vroeg of laat zal mij een boete aangesmeerd worden omdat ik steeds door het rode licht rij). Bij het aanschouwen van de leuke tekeningen heb ik toch even halt gehouden.

Het ganse straatbeeld, over zo'n 400 meter was versierd met cartoons. De lege nutteloze kartons hadden plosteling een nieuwe bestemming gekregen. De talloze passanten stonden er niet bij stil, maar wie een oog heeft voor lege kartons zal dit toch wel gezien hebben. Het leuke eraan was dat de tekeningen totaal verschillend waren. Blijkbaar werden deze niet door één individu getekend.

Misschien was het een origineel idee van een of andere leerkracht van de academie om zijn zielen op pad te sturen om er iets leuks van te maken ? Mij heeft het alvast geboeid en ik hoop volgende week hetzelfde in het straatbeeld te kunnen aanschouwen.

Geen opmerkingen: