woensdag 10 januari 2007

Zich een ongeluk fietsen

Wel , veel zwakker dan dat ik het mij voorstelde. Fietsen van en naar het werk kan wel leuk en snel zijn, maar het is uitkijken geblazen. Reeds anderhalf jaar trotseer ik de drukte tussen de auto's en soms waan ik mij als de snelste , behenstigste en slimste weggebruiker.

Totdat je een andere weggebruiker lekkerlijk aanrijdt. De autobestuurder had mij niet zien afkomen terwijl ik al rijdend over het zebrapad de overkant van de brede rijweg probeerde te bereiken. Ik zag de auto afkomen, maar deze wou niet voor mij stoppen. In mijn overtuiging dat hij mij toch zag bleef ik naarstig voortpeddelen met alle gevolgen vandien. Mijn voorwiel kwam onder de auto terecht met een geplooid voorwiel tot gevolg. De autobestuurder wou aanvankelijk doorrijden totdat ik haar erop attent maakte dat ik de nummerplaat zou noteren.

In een mum van tijd was de politie ter plekke en vroegen mij bezorgd of ik geen pijn had. Ik zat vol adrenaline maar had geen schrammetje opgelopen.
De bestuurder bleek geen verzekeringsbewijs te hebben en mocht braafjes aan de kant parkeren tot zij kon bewijzen dat haar papieren weldegelijk in orde waren. Het gsm en faxtijdperk zorgde ervoor dat de autobestuurder in een 10 tal minuutjes kon bewijzen dat zij weldelijk een verzekering had.
Als nieuwjaarscado , werd het ongeval in der minne geregeld. Ik kreeg uiteindelijk 50 Eur van de chauffeur en de fietsmaker heeft mij een nieuwe velg , binnenband en buitenband kunnen bezorgen voor 62 Eur.
Nu ben ik een gewaarschuwd man. Voortaan begeef ik mij veel voorzichtiger in het verkeer als fietser...

Geen opmerkingen: