donderdag 22 februari 2007

DJ YANN DEMUYSERE

Na jaren inactiviteit als actief DJ heb ik nu langzamerhand de draad weer opgenomen. Ik ben steeds een muziekliefhebber geweest en mijn muziekcollectie werd uiteraard steeds navenanter. Na enkele geslaagde privé- nieuwjaars en verjaardagsfeestjes heb ik de zin in "draaien" wederom te pakken gekregen.

Nu is DJ Yann Demuysere zowel actief met vinyl , CD en laptop. Het leuke eraan is dat de keuze om te switchen makkelijker is in vergelijking met de oude vinylplaten. Vroeger moest een DJ zich met 2 kanalen tevreden stellen. Nu heb ik minimum 4 outputs ( 2 cd's , 1 pc en 1 pick-up).

Mijn mogelijkheden lijken nu quasi onbeperkt. Ik kan o.a. cd's pitchen (snelheid aanpassen) , en mijn vinyl laten digitaliseren in mp3. Het digitaliseren vergt wel veel werk en neemt veel bits en bytes in beslag. Maar het resultaat mag er wezen. Het is schitterend om mijn analoge vinylplaten nu digitaal te horen vanop mijn PC. Het gekraak filter ik niet weg , zodat ik nog steeds hetzelfde vinylgevoel van destijds kan herbeleven.