zaterdag 12 mei 2007

Luka Bloom op Dranouter


Toen ik een jaar of achttien was had ik de gelegenheid deze Ierse zanger in een klein onbeduidend festivalleke aan het werk te zien. Ik was toen onder de indruk van het kunnen van die kerel. Luka Bloom mocht ik niet missen op Dranouter aan zee ( www.dranouteraanzee.be ) omdat zijn optreden destijds een grote indruk op mij naliet.



En mijn vermoeden werd bevestigd. Bloom is nog gegroeid en zijn repertoire is serieus "aangedikt". Als hij op het podium staat krijg je de indruk dat hij je persoonlijk aanspreek en zomaar een paar liedjes uit zijn mouw schudt. Hij komt zo "naturel" over dat je de indruk krijgt dat hij zonder playlist speelt. Zijn gitaarwerk vind ik wonderbaarlijk. Hij speelt zowel de baslijn als de melodiƫn tergelijkertijd en mengelt dit stijlvol met een batterij voetgitaarvervormers. Het geluid is uniek. Je krijgt de indruk dat ze met verschillende mensen samen spelen.


De meesten kennen wel enkele nummers van Luka Bloom ( bv de radio 1 luisteraars) maar weinigen weten dat die songs van de here Bloom zelf zijn. De concerttent was halfleeg bij de aanvang van het optreden maar liep nokvol tegen het einde toe. Ik hoef je eigenlijk niet te vertellen dat zijn bisnummers met luid handgeklap onthaald werden.


Doe zo voort mister Bloom zodat ik je binnen en 20 tal jaar nog eens van je schitterend optreden kan genieten !!


Wie hebben we nog gezien :


Ambrozijn : slecht

Sarah Bettens : beregoed

De dolfijntjes : superslecht

Lais : tegen alle verwachtingen in slecht

Absynthe minded : goed

Vaya Con Dios : goed