maandag 23 juli 2007

De valse noot van Leterme


"Formateur Yves Leterme heeft gisteren een slechte beurt gemaakt op de Franstalige openbare omroep RTBF. Zo wist het CD&V-kopstuk niet exact te vertellen wat er precies gevierd wordt op de 21ste juli, de Belgische nationale feestdag. Gevraagd om een stukje van de Brabançonne voor te dragen, begon Leterme zelfs de Marseillaise, de Franse nationale hymne, te zingen. Leterme zelf wil vandaag alvast geen commentaar geven op het incident." (bron : Het laatste nieuws).
Als je het mij vraagt is dit een ronduit belachelijke situatie. Van een komend premier wordt tenminste verwacht dat hij toch de lagere school met succes doorlopen heeft.... Ik herinner mij nog levendig meester Lermytte (5 de studiejaar) die het zangkoor " De Duinengalmpjes" begeleidde. Op ons repertoire stond alvast : "Het Belgisch volkslied", "De Leeuw", en "Leve De Panne (daar staat mijn huis)".
Ik kan maar Leterme voorstellen om zijn kennis tijdens de komende "zangfeesten" wat bij te schaven.
Data zijn :

Leuven 28/07/2007
Keerbergen 29/07/2007
Bornem 03/08/2007

link : http://www.vlaanderenzingt.be/