zondag 22 juli 2007

Welkom in Nederland


Telkemale ik onze Noorderburen bezoek sta ik versteld van hun pittig taalgebruik.
Enkele markante voorbeelden zijn :

parreterre = gelijksvloers
patat = friet
jus d'orange = sinaasappelsap
assurantiƫn = verzekeringen


Nu ik zo'n verkeerbord van de plaatselijke politie voorgeschoteld krijg ( zie foto) , dien ik toch wel even mijn woordenboek boven te halen !!!

Baldadigheid = met de bal op straat spelen
Natuurlijke behoefte doen = op straat kussen
Aangebroken blik op de openbare weg = ik mag dus blijkbaar de mensen niet meer uitgebreid bekijken en beoordelen op hun uiterlijk
Rijden fiets tijdens geslotenverklaring = blijkbaar kan men hier niet 24 uur per dag rondfietsen

Tja , en wij weten allen dat onze Noorderburen zonder identiteitskaart in hun eigen land mogen rondlopen. Beter nog, ze verzuimen deze vaak mee te nemen als ze naar ons afzakken.

Blijkbaar wil de plaatselijke politie in Terneuzen mij waarschuwen !!! Ze zijn alvast in hun opzet geslaagd. Ik denk er niet aan om ginder hun Heineken te nuttigen...