maandag 27 februari 2006

Gebruik je ellebogen


Terwijl de volgenpest stilletjes aan de wereld verovert worden de mensen steeds voorzichtiger. Vorige week zag ik nog een "chinese" in het straatbeeld rondkuieren met een "Michael Jackson"-maskertje. Het leek zo stom, omdat haar vriendin haar vergezelde zonder dit attribuutje. Mij zul je niet wijsmaken dat het maskervrij Chineeske reeds ingeënt was tegen de nieuwe ziekte in spe.

Een andere - originele maatregel - zou binnenkort de wereld kunnen veroveren. Mensen zouden makkelijk hun ellebogen kunnen gebruiken ipv de bacterie- en virusdragende handen. Met het puntje van de elleboog kan je bv makkelijk lichtschakelaars bedienen. Een deurklink met de elleboog bedienen of het toilet doorspoelen vergt al een beetje meer "ellebogenwerk". Het simpelste en het meest efficiente lijkt me de ellebooggroet. Als je iemand tegenkomt druk je lichtjes met je elleboogpunt tegen dees van je opponent. Ik heb het even uitgeprobeerd en het is nog leuk ook !!!

Misschien gaat de eendjesdans (met die gekke pasjes) met het op en neer gedoe van de ellebogen een revival tegemoet. Een dansversie van deze franse wereldhit uit de jaren zeventig lijkt mij nog niet zo onwaarschijnlijk. Nu dat Kate Ryan de kniegroet introduceert met haar Eurosonglied lijkt het nog niet zo gek dat ze de eendjesdans even op een hedendaagse beat laat zetten...

Geen opmerkingen: