donderdag 23 november 2006

Horeca zoekt lijkdragers


Sinds een tweetal maanden hou ik op mijn weg van en naar het werk regelmatig de etalage van Randstad in het oog. Niet dat ik specifiek op zoek ben naar een andere job. Het is gewoonweg leuk te lezen wat dit kantoor allemaal te bieden heeft. De auteur van de advertenties doet steeds haar best om de jobs positief en "komisch" aan de man te brengen. Bij mijn eerste oogopslag las ik eigenlijk " Horeca , wij zijn op zoek naar mannen voor het begeleiden van de begrafenisstoet".

Ik dacht van , tjens die begrafenisondernemer heeft blijkbaar nauwe banden met lugubere discotheken of marginale cafés.... Die ondernemer zoekt specifiek mannen, dat moeten toch wel uitgaansplaatsen zijn die duidelijk door de zware jongens bezocht worden, want vrouwen zijn niet toegelaten om de uitvaart te begeleiden.

Als ik wat verder als lezend de etalage induik , zie ik plots een nadere omschrijving van deze morbide bijverdienste. "...Je draagt de kist voor en na de dienst ... wij zoeken verzorgde en serieuze mannen die in het bezit zijn van een wit deftig hemd, zwarte broek ( geen jeans), zwarte sokken en schoenen ( geen sportschoenen). Tja, ze zijn blijkbaar op zoek naar een ober of zo (als je leest welke kledij vereist is). Eén pikant detail, de sokken moeten zwart zijn, maar je bent vrij in de keuze van de kleur van de schoenen. Stel je voor, knalrode schoenen, dat zou de pinguinkleuren echt geen deugd doen.

Maare, het is en blijft leuk in de etalage te snoezen. Vorige week waren ze bv op zoek naar een "wakkere bediende", die vroeg op kan staan. Iedereen die vroeg opstaat is toch wakker geloof ik...

Vorige week, was de verleiding groot om binnen te stappen en toch wel in te gaan in het aanbod. Je kon het podium helpen afbreken na het optreden van George Michael. Met als toemaatje dat je gratis het concert mocht zien. Ik ben er niet op ingegaan omdat ik mij die week wat ziek voelde. Maar ik maak dit wel ruimschoots goed. Op 26 november ga ik naar een optreden van Level 42 (met de legendarische Mark King) en op 30 november zie ik Wim Mertens . Zo kan ik november in alle schoonheid afsluiten !!

Geen opmerkingen: