donderdag 13 september 2007

De lijn is steeds een beetje sms'en



Sinds kort hoef ik maar een smsje te sturen naar 4884 en de sms die ik terug krijg, geldt als vervoersbewijs.
Het sms-ticket van De Lijn is 60 minuten geldig en je mag onbeperkt overstappen. Het is ook goedkoper (1,35 euro) dan een kaartje kopen bij de chauffeur en het bedrag wordt van mijn Proximus belkrediet afgetrokken. De lijn vergeet wel in haar publicitaire campagne te vermelden dat het reizen slechts 80 eurocent kost met een meerbeurtenkaart...
Voorlopig is het systeem enkel beperkt tot Antwerpen en Gent, maar zal wellicht navolging in het ganse Vlaamse land krijgen.

Nog een reden te minder om mijn gsm te vergeten. Nu kan ik eveneens een parkeerticket voor mijn auto per sms bestellen. Binnenkort zal ik misschien ook mijn aankopen in de plaatselijke supermarkt met mn gsm kunnen betalen ? Waarom niet ?? Lijkt mij een goed idee...