dinsdag 23 oktober 2007

De verwarming doet het niet

Tja, 't worden barre tijden. Binnen een tweetal weken mogen we onze klok terug op wintertijd zetten. Tijd om eens de verwarming uit te testen. Dit jaar heb ik wat langer gewacht omdat de gasprijs 20 procent duurder geworden is.
Misschien wat te lang gewacht, want onze verwarmingsketel slaat op hol. De temperatuur van het water stijgt tot boven de 80 graden. Als ik dan wat waterdruk uit de leidingen haal, moet ik oppassen dat ik mij niet verbrand.
De loodgieters vieren hoogdagen. Het duurt één week vooraleer wij een technieker over de vloer krijgen. Wij maken ondertussen het mooie weer met de "mobiele" electrische verwarmer (die normaliter in de badkamer hangt). Het is niet echt het ideale alternatief, maar toch beter dan niets...
Het beste tot nog toe lijkt vroeg onder de lakens te kruipen. Dan zijn wij 's morgens uiteraard fris man !!!








Geen opmerkingen: