maandag 7 november 2005

Ik voel de winter


Sinds vorige week zondag zijn wij naar het winteruur overgeschakeld. Het leuke eraan is dat men één uurtje langer kon slapen, meer niet. Het winteruur zorgt ervoor dat ik nu 's avonds na het werk door het donker naar huis mag. Ik zie geen voordeel dat het nu 's morgens vroeger klaar wordt. Voor mij hoeft men niet over te schakelen van "uur". Wij kunnen in de winter even goed 2 uur "voorlopen" op de zonnetijd.

Vanavond heb ik mijn varen van de terras gehaald, de plant heeft nu een plaatsje in mijn leefruimte gekregen, in een niet te warme en redelijk donkere plaats. De andere planten blijven buiten, al hou ik ze in het oog wanneer het serieus zou beginnen vriezen. Op het terras kan het er behoorlijk koud zijn als het er waait. Ik zal ervaren of mijn andere planten weldegelijk winterhard zijn. Ik hoop van wel, want als ik alle planten binnenhaal wordt het hier nogal krap.

Vandaag dien ik de elektrische verwarming slechts voor de 2de maal aan te steken. Wij hebben een schitterende herfst beleefd in Vlaanderen en ik hoop dat de milde temperaturen nog een tijdje stand zullen houden.

Geen opmerkingen: