woensdag 16 november 2005

Tracy Chapman


Na het gebruikelijk bumperduwen richting Vorst Nationaal werd mij automatisch een plekje op de VIP parking aangeboden. Zou ik dan toch op een BV lijken ? Dit is nu reeds de derde maal in enkele maanden tijd dat ik hiervan kan genieten ( voorheen parkeerde ik op de VIP-parkings van Jazz Middelheim en het Gentse filmfestival)












De extra kaart op overschot verkochten wij zonder problemen. Logisch want het concert was al maanden uitverkocht!!!
Eindelijk mocht ik voor de eerste keer in mijn leven deze muziektempel betreden. De concertzaal op zich is mooi en aangenaam. Jammer dat de akoustiek alles behalve professioneel is. Zelfs in een bomvolle zaal hoor je af en toe de klankechoes. Stereo effecten heb ik niet gehoord al zat ik in links in het middenblok op rij 27.
Ik had zo het voorgevoel dat ik een gekende op het lijf zou lopen. Kris , een oude klasgenoot van het zesde middelbaar zat enkele rijen achter mij. Zou ik dan toch over telepathische krachten beschikken ?
Het concert is uiteraard genieten en nog eens genieten. Haar bekenste songs passeerden de revue in een mix met tracks van haar allernieuwste cd. Tracy is niet meer het bescheiden negerinneke die ik ken van haar eerste 2 LP's. Haar nieuwer repertoire bruist van pop , blues en zelfs een tikkeltje rock. Voor mij was het een aangename verrassing om deze kant van haar te ontdekken. Zij zingt ook schitterend a capella en heeft geen schrik om op het podium tijdens haar bisnummers te jammen en John Lee Hooker na te apen. De cover Caterpillar ( The Cure) overtuigde mij van haar kunnen, de orginele song was nauwelijks herkenbaar, maar beresterk naar voren gebracht.
"Tracy , I love you" : werd er geroepen ( gelukkig niet door mijzelf !!!)

Geen opmerkingen: